Munnbind som profilering til bedriften er knallgod reklame

Nå har vi kommet til en ganske ny og rar hverdag hvor munnbind er å se rundt oss i hverdagen. Munnbindet anvendes naturligvis mot sykdommer som smitter gjennom luften rundt oss, fra hverandre og til hverandre. Men kan det ha en annen fordel? Hva med munnbind som profilering til bedriften.

Hva mener vi egentlig med det? Munnbind som profilering til bedriften? Det er et godt munnstykke å fordøye, men nå skal du høre. De aller fleste munnbind er helt blanke uten noe som helst på. Mange har allerede begynt å trykke forskjellige typer mønster på, og gjerne bilder av forskjellige ting for å gjøre de egendefinerte og stilige.

Noen munnbind er faktisk morsomme, og andre er for stilarten. Men jeg tror ikke de tenkte langt nok. Hva er det disse bedriftene har til felles?

Bedrifter:

disney-munnbind

Denne listen kunne faktisk vært mye lengre, men poenget vi sikter oss inn mot er, merkevare anerkjennelse. De aller fleste er kjent med logoen til disse bedriftene, noe som gjør de tidløse på mange områder.

Munnbind med logo

Logoen til en bedrift har mange forskjellige nytteområder. Det skal være enkelt og greit, passe til bedriften din, men også være enkel for folk å huske.

Munnbind med logo

En logo er gjerne ett bilde med eller uten tekst som skal skape gjenkjennelseseffekt hos kunder. Så hvorfor lumper vi inn logoer sammen med munnbind? Jo for dersom man anvender munnbind som profilering til bedriften, da kan vi anvende logoer direkte på munnbindet til folk.

Det er mange årsaker og grunner til hvorfor dette kan være en god idé, ikke bare for gjenkjennelses fenomenet, men også for inntektene til bedriften. Det jeg mener med dette er at produkter som viser frem logoen til en bedrift, ofte verdt veldig mye mere enn ett produkt som ikke har logoen. Dette er et veldig snodig fenomen som man kan snakke om i flere timer.

Selv om produktet har logoen eller ikke, så er jo produktet det samme og har samme nytte. Men hvorfor er da produktet verdt mer?

Det er jo for gjenkjennelse, det er det som vi kaller for merkevarer. Folk betaler ofte mye mer for dette.  For om det er en bedrift som er eksklusiv, dyr, kjent eller stilig, så vil andre folk legge merke til at du enten har på deg noe som er eksklusivt, eller eier en gjenstand som er spesiell. Dersom du er nysgjerrig på dette fenomenet så kan du alltids lese deg opp på dette.

Gratis reklame

Poenget med alt dette er at dersom man anvender munnbind som profilering til bedriften i formen av logoer, så vil det ikke bare være plakater, bilder, annonser på nett, tv eller avis som tiltrekker kunder. Da går reklamen direkte på dine egne kunder. Her er ett eksempel.

nike munnbind

En kunde kommer til din bedrift fordi de så en annonse på nettet at dere hadde billige men gode munnbind til salgs, munnbindene har logoen deres på seg. Resultatet blir med dette at kunden ender opp med å reise rundt i sitt nabolag, i byen, på jobb, tar buss og viser seg andre plasser mens han eller henne har på seg dette munnbindet.

Det er gratis reklame fordi alle andre mennesker som kunden din kommer i kontakt med, blir nå nye mulige kunder.

Vanlige munnbind som ikke har logoer, er helt blanke og da er munnbindet sitt eneste nytte å hindre sykdom. Noe som i seg selv er en veldig god ting, men man mister litt av mulighetene som man kan gjøre med det.

Nettopp dersom man bruker munnbind som profilering til bedriften med logoer på seg, så vil ikke bare munnbindet forhindre smitte av sykdom. Men den anerkjennelsen og gjenkjennelse av bedriften din, vil spre istedenfor spres og mulighetene er uendelige.

Personlig reklame som kan nå veldig mange

Munnbind er generelt blanke, og dersom ett menneske lurer på hvor man kan få kjøpe seg slike så må man i tilfelle spørre den som bærer det vokalt. Ikke alle har lyst til å gå nært på noen i disse dager, og så har det jo ikke vært slik at alle syntes det er kjekt å prate med fremmede. Så en logo som alle kan se, er lett tilgjengelig på ansiktet til et annet menneske som beveger seg rundt i verden og treffer andre mennesker, er gull verdt.

munnbind

Det er gratis reklame. Dersom 10 kunder kjøper munnbindet ditt, og de 10 kundene treffer på 300 mennesker i løpet av en dag, så kan det jo hende at 20 er interessert sant? Da har kundene doblet seg, og neste gang er det kanskje 40.

Kort oppsummering av hvorfor dette er genialt:

  • Gratis reklame.
  • Reklame som sprer seg av seg selv.
  • Billig reklame.
  • Billig produksjon.
  • Munnbindene kan selges dyrere, mer profitt til deg, og kunden får en eksklusiv merkevare.
  • Munnbindet blir som ett plagg som folk ønsker, og ikke bare for å unngå smitten som omgår oss nå.